تخفیف ویژه 50 درصدی (کلیک کنید)
02191691313

رزرو تلفنی

لازک بهتر است یا لیزیک

تفاوت لیزیک و لازک

فهرست مطالب

تفاوت لیزیک و لازک بسیار کم و جزیی است، اما همین امر می‌تواند در روند بهبود نتایج عمل تفاوت‌هایی را ایجاد کند. لیزیک و لازک هر دو از روش‌های جراحی چشم هستند. علت تمایز آن‌ها در انجام جراحی و نتیجه است که برای هرگروهی از بیماران مجزا و به صورت خاص تجویز می‌شود.

تفاوت لیزیک و لازک

 

لیزیک لازک
ایجاد فلپ قرنیه برداشتن لایه اپیتلیوم قرنیه
بهبود بینایی سریع تر بهبود بینایی کندتر
نتیجه هر دو یکسان است نتیجه هر دو یکسان است
مدت زمان عمل 10 دقیقه مدت زمان عمل 10 دقیقه
عوارض و خطرات احتمالی بیشتر عوارض و خطرات احتمالی کمتر
دوره درمان کوتاه تری دارد دوره درمان بلندتری دارد
برش قرنیه ضخیم تر انجام می‌شود برش قرنیه نازک تر انجام میشود

چگونگی انجام جراحی چشم با لیزیک و لازک

اگر شما راجع به عمل جراحی چشم تحقیق کرده باشید، حتماً با این اصطلاحات پزشکی جراحی چشم تفاوت لیزیک و لازک مواجه خواهید شد، که بسیار مشابه به هم هستند اما در عمل متفاوتند. این امر بسیار طبیعی است و ما در ادامه شما را کاملا راهنمایی خواهیم کرد و تفاوت این دو روش جراحی لیزیک و لازک را ارائه خواهیم نمود.

برای دانستن تفاوت لیزیک و لازک، ابتدا باید اطلاعاتی درباره روش‌های جراحی چشم با لیزر بدانید. کلینیک دیدآوران با داشتن مشاوران و متخصصین مجرب در این زمینه شما را راهنمایی می‌کند. به روند تغییر شکل لایه شفاف چشم یا همان قرنیه جراحی چشم گفته می‌شود. این جراحی توسط پرتو متمرکز لیزرانجام می‌شود. گرچه این فعالیت با عنوان جراحی یاد می‌شود اما در حقیقت هیچ برشی بر روی چشم انجام نمی‌شود و درمان تنها با لیزر خواهد بود.

لیزیک

از بیست سال گذشته تاکنون روش جراحی لیزیک انجام می‌شود. لیزیک روش درمانی بسیار موفق و موثری است، طوریکه ناسا این روش درمانی را برای فضانوردان خود نیز تأیید می‌کند. البته در این روش، استحکام قرنیه کم شده و احتمال بروز قوز قرنیه چند سال بعد از عمل افزایش پیدا می‌کند.

عمل لیزیک

در این روش درمانی، در ابتدا با استفاده از لیزر یک لایه نازک از قرنیه برش داده و سپس لیزر دیگری برای اصلاح عیوب انکساری چشم، به داخل قرنیه تابانده می‌شود. در این روش هر دو چشم در یک روز قابل درمان هستند. ، روند بهبودی اولیه در این روش با سرعت انجام می‌شود به صورتیکه که بیمار پس از ۲۴ ساعت می‌تواند به فعالیت روزانه خود باز گردد.

لازک

در صورتیکه بافت قرنیه بیمار بسیار نازک باشد یا مشکلات پزشکی دیگری وجود داشته باشد، ممکن است پزشک جراح چشم روش عمل لازک را برای شما تجویز نماید. در روش لازک، یک محلول الکلی خاص بر روی سطح چشم بیمار ریخته و در نتیجه، لایه نازکی از سلول‌های روی سطح چشم که اپیتلیوم نام دارند، از سطح چشم جدا می‌شود که در این مرحله، جراح به لایه‌ قرنیه چشم بیمار دسترسی پیدا و می‌تواند درمان با لیزر را انجام دهد.

 

بعد از اتمام روند درمان، پزشک یک لنز تماسی مخصوص جهت محافظت از قرنیه بر روی چشم قرار می‌دهد. این لنز بعد از چهار روز از بین می‌رود. در این روش هم، هر دو چشم را می‌توان در یک روز درمان کرد. روند بهبود اولیه در این روش کمی طولانی‌تر بوده و میتواند تا چند هفته طول بکشد.

کدام روش جراحی چشم مناسب تر است؟

تفاوت لیزیک و لازک، این دو روش در روند باز شدن و دسترسی پزشک به لایه درونی قرنیه است. همچنین در پاسخ به این سؤال که کدامیک از این دو روش بهتر است می‌توان گفت که مناسب‌ترین روش بستگی به ضخامت فعلی قرنیه شما دارد. گاهی اوقات ویژگی‌های خاص چشم شما می‌تواند برای درمان لیزیک مناسب نباشد و درمان لازک به عنوان جایگزین برای شما توصیه گردد.

لیزیک بهتره یا لازک؟

فقط پزشک متخصص چشم می‌تواند بهترین روش را برای درمان چشم شما تشخیص دهد. نتایج هر دو درمان لیزیک و لازک، کیفیت یکسانی دارند و هر دو به یک میزان مؤثر هستند.

برای کسب اطلاعات در رابطه با جراحی چشم و تفاوت لیزیک و لازک، با تیم ما در کلینیک دیدآوران تماس بگیرید.

سخن آخر “تفاوت لیزیک و لازک”

در پایان می‌توان گفت که تفاوت لیزیک و لازک در نحوه برش قرنیه توسط لیزر است.  انتخاب مناسب‌ترین روش به ضخامت قرنیه و نوع شخصیت بیمار بستگی دارد. بنابراین، متناسب با ضخامت قرنیه و میزان و نوع عیب انکسار و میزان انحنای قرنیه بهترین روش عمل انتخاب می شود.
ویژگی‌های منحصر به فرد چشم شما  برای درمان با لیزیک یا لازک تعیین کننده است. اگر قرنیه نازکی داشته باشید برای درمان با لیزیک مناسب نیست، ممکن است به عنوان یک گزینه درمانی جایگزین، درمان با روش لازک به شما پیشنهاد شود.
فقط چشم پزشک متخصص می‌تواند به شما بگوید برای چه نوع جراحی لیزر چشمتان مناسب است. از نظر کیفیت نهایی نتایج عمل، هر دو روش درمانی دقیقاً کیفیت یکسانی را دارند و هر دو به یک اندازه موثر هستند.

سوالات متداول “تفاوت لیزیک و لازک”

  1. تفاوت اساسی لیزیک و لازک در چیست؟ همانطور که در متن گفته شد تفاوت اصلی بین این دو عمل در نحوه برش قرنیه توسط لیزر است.
  2. خطرات و عوارض احتمالی در لیزیک بیشتر است یا لازک؟ خطرات و عوارض احتمالی در عمل لیزیک بیشتر است.
  3. اگر قرنیه نازک باشد کدام عمل مناسب است؟ اگر قرنیه شما نازک باشد پزشک متخصص روش لازک را به شما پیشنهاد میکند.

برای استعلام قیمت و رزرو وقت همین الان تماس بگیرید

تماس فوری با کارشناسان کلینیک دیدآوران سلامت

مطالبی که بهتر است بخوانید

4 دیدگاه

4 نظر در “لازک بهتر است یا لیزیک

  1. سیاوش گفت:

    یعنی کل فرق لیزیک و لازک و پی ارکی فقط تو درجه دستگاهه و دستگاهاشون یکیه؟

    1. user گفت:

      بله، در واقع فرق بین لیزیک، لازک و پی ارکی در اصل در دستگاه‌های استفاده شده برای انجام عمل لازک چشم قرار دارد. این دستگاه‌ها از تکنولوژی‌های مختلفی برای اصلاح مشکلات بینایی استفاده می‌کنند.

  2. سعیدرنجبر گفت:

    درود بر شما
    من از استان بوشهر مزاحم میشم خاستم بدونم شیراز هم شعبه دارید؟
    اگر بله که نوبت بدید
    اگر نه که لطفا بگید از روز ورودم چند روز لازم هست تهران باشم؟

    1. admin گفت:

      سلام وقتتون بخیر باشه متاسفانه در شیراز شعبه نداریم. میتوانید با شماره 02191691313 تماس بگیرید و مشاوره لازم رو دریافت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دریافت 50% تخفیف بی قید و شرط فرم زیر را تکمیل نمایید.
تمامی عمل‌ها با قیمت 1402 انجام می‌گردد.